Followers

#003: Memory card kecik haluih

Salam ukhwah dan makan tengahari. Makcik bedah telah berjaya menumpaskan selera aku untuk katakan tidak untuk makanan berkanji = nasi dengan hidangan special sweet sour ikan besar < aku dumb sikit jenis ikan>. Terima kasih mak dengan berkat usaha gigih untuk anak mak.

Sebenarnya dalam kepala dan minda, mempunyai satu masalah besar di kalangan warga - warga yg seperti aku. Aku mempunyai masalah untuk mengingati seseorang, mungkin. Wajah dan paras rupa masih boleh dipertimbangkan dengan baik cuma nama yang selalu meperlahankan RAM di dalam ini. Peristiwa atau kejadian. Mesti korang semua ada chilhood memory kan? Best hokeh kalau korang masih lagi ingat h dengan siapa, di mana, dan perangai nakal-nakal. Jelous pulak aku rasa dalam hati. Kenapa aku langsung ta ingat?
Tambah teruk lagi di kalangan keluarga veteren seperti mak long ngah, sepupu mak, sepupu - sepapat nekwan. Parah . Bukan aku jarang bergaul dengan famili sedara-mara , cuma aku boleh set mind, " oh, dia ni, dia tu , adik beradik sedara aku juga". Masalah.

Pernah tak korang dapat panggilan dari kawan-kawan yang dah jarang korang contact each other.? Lepas tu, pada mulanya korang tak curious sangat sebab maybe just nak bertanya khabar tetapi boleh memakan masa berejam-rejam korang berborak.

Ini perkara biasa yang selalu jadi dekat aku. Sehingga aku jadi salah anggap kepada kawan-kawan yg  call untuk bertanya khabar sahaja. Aku mesti selitkan " Call free ke bang/cik kak. birthday eeek?" Kdg2 rasa annoy bila keluar persoalan macam tu, dan aku mengaku sikit macam kawan - kawan yang call aku td terasa dengan ketidak-prihatinan aku dengan life diowang. Birthday wish , sometime akan menjadi sesuatu yang berharga lebih daripada seketol hadiah.

Kawan-kawan saya, saya minta maaf na bukan sebab aku langsung ta kesah your important day or what tetapi saya memang ada masalah kesihatan iaitu memory kecik sikit dari korang-korang semua. sorry again.

Aku cuba nak buat jalan penyelesaian dengan set dalam calendar dalam phone. Tapi tak menjadi. sedih.

Mastermind
Abah:24Mac
Mak: 21Ogos
Abg Chaq (Sulung):
Abg Cik :27Sep
Wife: 20Jun
Abg Teh : 25Sep
Wife: 29Sep
Kakcik:19Jun
Husb:21Feb

Buddies
Mea:19Dec
Geah:9Dec
Fara:15Feb
Zi:27Jan
Eza:8July
Ikram:6May

ok, take the action and try my best wokeh.


No comments: