Followers

#008: Anak-Anak Mereka

Salam. Happy Chinese New Year 2013 kepada kawan-kawan ku yg berbangsa cina. 

Hari ini jiwa dan emosi aku dah stabil yok. No wonder lagi bersedih kerana masa bersedih sudah tamat. Time to get up. Akhirnya..
Beberapa minggu lepas, aku balik Aloq Staq yang makin lama makin aku sesat dengan jalan raya sana. Kampung aku, Pekan Tokai , phew ralat jiwa sebab dah ada fly-over beb hampir sesat aku . 



Tambah dengan masa yang suntuk aku ada di Aloq Staq, schedule aku full dengan meeting all my BFF. Mulai dari pagi sampai ke tengah malam. 

Diantaranya my BFF is anak-anak mereka. Wey, diowang dah beranak pinak sudah. Got jelous. Itulah orang cakap ajal,takdir,jodoh pertemuan sudah ditentukan kalau tiba masanya. Most of my friends dr sekolah rendah sampai sekarang , kebanyakan sudah kahwin.. 

#Kepada mereka: Selamat Pengantin Baru dan moga berbahagia ke anak-cucu. Anum minta maaf tak dapat hadir majlis korang semua sebab my mom tak berapa sihat. 

Cerita anak-anak mereka aku fokuskan kepada my BFF yang selamat lahirkan anak sulung mereka. Mereka sangat comel tidak kira anak atau mak dia sekali. 

Aku bertandang ke rumah sis mira (senior) sama batch dip masa di Bintulu. Fresh baby sebab baru 19 hari. Her mom still boleh ingat aku lagi walaupun aku just di kalangan adik-adik je d situ. Ini gambar Baby nye . Baby ni sangat baik, diam je tak banyak merengek ke nangis ke , kalau dia dapat lepak di peha yang empuk lagi layan kepala dia . But, mak dia punya peha mmg empuk habis yok.





Second, we are going samihah's house. Dia my BFF sejak sekolah lagi. Anyway, dia yang pecahkan labu dulu kawin dulu di antara kami berempat. Dan dia yang dapat anak dulu, meyha look younger than before dia bersalin. Wlaupun dia dukong baby dia nampak like sister-little brother. Got jelous. Her prince name is Aryan Firas. Good job, sbb aku cuma panggil "baby" sebab keramatnya nama anak hang, Meyha. 





Apa pendapat aku , bersediakah aku, kah-kah???



First, Aku nak ucap congrat kat korang semua. Baby-baby korang sangat comel.
Second, my age baru masuk 23tahun. Muda lagi what? Kenapa perlu cakap tentang 'Anak-Anak'. Nampak tak ketidaksediaan aku. Yes, mungkin aku belum bersedia dengan apa - apa komitmen tambah lagi anak-anak. Sangat tidak. Itulah sebab nikmat bercinta aku di tarik kerana realitinya im not ready. Why , must aku buang masa mencari-cari sesuatu yang aku belum sedia nak tempuh. Aku percaya, mungkin nanti aku akan bersedia tetapi bukan sekarang. Best tak statement?
Third, aku ada masa tak lebih 3 tahun untuk selesaikan ijazah aku. Dan aku rasa , aku tak patot berkomitmen dengan org lain kecuali mak dan abah aku. Diowang yang nak aku go-on dan aku rasa tak patot kalau ada somebody potong lane diowang untuk create some another life dengan aku. Tambah-tambah makcik bedah (mak aku), dia tahu aku mmg tak akan bawa 4.0CGPA depan dia, tp dia harap sangat aku habiskan digree. Mohon paham bahasa ye Anum.
Fourth, aku tak ada carier aku sendiri . Biarlah aku berkahwin dengan status aku bekerja dan bukan belajar. Banyak sangat halangan yang sebelum ini aku pernah argue dengan mak , in case aku kahwin or tunang dalam masa setahun ini. Sebenarnya mmg kita tidak nmpak halangan sebabnya kita memang tidak tahu ada halangan. Mulut mak, doa mak ini slalunya termakbul,babe. 

cau!

No comments: