Followers

sedikit sahaja

Assalamualaikum

Kata-kata daripada Dr. Jesse kalau num tak salah, Subhanallah , hampir menitik air mata aku yang makin lama makin tertunduk jatuh tersungkur ke bumi. Walhal, dah berapa kali Num cuba naik , naik dan naik untuk bangun lepas jatuh tersungkur disebabkan kesilapan sendiri. Kadang-kadang Allah cuba memberikan kita ujian atau dugaan supaya kita berpatah balik kepada - Nya.

Kata-kata beliau, biarlah apa - apa sahaja perancangan selepas belajar , seteruk-teruk keputusan sekarang , sekurang-kurang CGPA , tetapi cuba kita tetapkan hati dan iman untuk habiskan apa yang termampu untuk sisa -sisa baki habiskan ijazah ini.

Num susah. Eh, tak baik cakap macam tu. Tapi ini realiti. Tak semudah yang disangka. Result setiap sem makin lama makin corot. Whut the heck dengan aku ni. Fakto umur kah, faktor malas kah.

Ya allah, ampunkanlah dosa-dosa aku yang dahulu, dosa-dosa ibu dan ayah aku, keluargaku, kawan-kawanku dan muslimin dan muslimat. Ya-Allah permudahkanlah segala urusan ku di dunia dan akhirat. Berkatilah segala ilmu yang ku pelajari .

usaha. ya
aku dah usaha
tidur jangan cakap la, berselang-seli
satu hari tak tidur, satu hari setengah tidur

Dr Jessey, said it : Tolonglah percaya kepada diri sediri . Kalau kamu cakap kamu tidak boleh lakukan , cuba fikirkan kembali bermula zaman tadika sehingga sekarang , apa yang anda perlu malu dibandingkan dengan keputusan CGPA anda yang semakin mencorot. Setiap orang telah ditetapkan rezeki masing-masing.


No comments: