Followers

#12 Siapa yang tak suka weyh?

Tempat kenduri memang my favourite place bukan disebabkan lauk-lauk yang berkepuk-kepuk banyaknye tetapi cuma dua komen wajib yang akan aku buat ulasan ;
Majlis dalam dewan best ke tak best or cara rewang dikampung lagi meriah sebab ada setengah tempat majlis kahwin dalam dewan menonjol kemeriahan dari segi berteraburnya adik-beradik bersembang sampai mengibas-ngibas tangan, bebudak lawan aci liga. n sampai terlanggar makcikpegang air sirap manis letieh, kalau ini la gayanya , aku setuju majlis aku dalam dewan.
Contrast pulak kalau majlis dalam dewan yang penuh tatatertib kalah ddalam istana raja bersiong. Pengantin sampai , tanpa sorakan masing-masing beku di kerusi atas meja cuma mata je jeling-jeling pengantin. Tak payah la der, baik buat candi lite dinner je haha.
Kenduri di kampong terbaik je wa cakap lu bila panas gila tengahari, para pengantin berperang dengan bajet lawa dan takut make up cair. Acara silat ala-ala olimpik, kompang berarak dan bila pengantin sampai weyh semua panas bontot nak terpa pi tengok sambil mulut mengumpat lawa dok pengantin?, sama padan dok? , baju ketat teng la sungguh aih ? hahaha.

Sebab yang kedua , baru aku nampak semua lauk-pauk yang berbaris atas meja. Tengahari buta , boleh pula ada gulai daging berlinangan minyak. Naik bulu roma aku. Aku dah pesan kat makcik Bedah, setiap meja tetamu mesti ada semangkuk gear box dan straw. haha maw kaw pakat pengsan lepas sedut slrrpp.pergh layan. Orang skrg ramai yang obesiti so ramai lah yang akan nak amalkan diet yang tak berapa nak sihat tu. So for my suggestion la, sup gear box wajib menu hokeh. Set A: daging salai, ayaq asam ,sayur pape la. OR Set B: Ayam percik, nasi kuning (nasi ayam ).

Musim bertunang
Wo, ini tak yah nak hingaq la memang berselerak pakat tunang, kahwin semua la ceritanya. Bukan jeles , katanya tetapi seronok bila kawan-kawa yang dulu sama - sama hingus dok calit kat baju pakat temujooh depa masing-masing dah. Alhamdulillah, semoga bahagia semua. Yang menjadi sikit iri hati bila aku buka news feed facebook, berlambak pakat update ENGAGEMENT DAY, MY E-DAY, WEDDING .... wo wo sentap dah nak taip lagi. Terpikiaq la, haish aku ni umur dah 23tahun, dok kosong lagu tu lah kan. Makcik bedah rileks ja , tak risau ja anak perempuan dia yang last ni lambat ja kahwin. Nanti sampai lah masanya.

Genetic paper.
Haru rabu ni, sudah-sudahlah melalut erti cinta, kahwin, tunang kenduri semua ni.

No comments: